Den 6.6.2012 udgår den "grønne anmeldelsesblanket".
I stedet skal identifikationen sikres i form af legitimation, så der ikke kan opstå tvivl om kundens identitet.
Legitimation med billede:
Det kan være kørekort eller pas, eller anden form for billedlegitimation.
Legitimation uden billede:
Hvis der ikke kan vises billedlegitimation, skal der medbringes to typer af legitimation, hvoraf den ene type skal indeholde CPR-nummer. Det kan være:
- Dåbs- eller navneattest
- Sygesikringskort (sundhedskort) eller bopælsattest
- Seneste årsopgørelse eller forskudsopgørelse fra SKAT
- Dokumentation for udbetaling af offentlig ydelse (maksimum tre måneder gammel).
BEMÆRK: Mindst ét af legitimationsbeviserne skal være sygesikringskort (sundhedskort) eller dåbs- eller navneattest, og mindst ét af dokumenterne skal indeholde CPR-nummer.
Fuldmagt
Hvis anmelder ikke er ejer/bruger, skal fuldmagt forevises, og fuldmagtshaver skal kunne legitimere sig.
Fuldmagten skal forevises, men bliver ikke inddraget.
Forslag til fuldmagt kan downloades hér: fuldmagt (Adobe Reader) / fuldmagt (Microsoft Word)